Monday 18 November 2013

Sembang-sembang


Assalamualaikum

Tahun ni aku rasa semua benda terjadi dengan awal. SPM start awal, raya bulan 8, cuti? cuti aku rasa tak awal hahaha. Jadi semua orang dah tahukan yang cuti sekolah dah bermula #happy. Kepada adik-adik form 3, goodluck nanti ambik result PMR muahaha. Akak doakan adik-adik dapat la naikkan nama sekolah kite. Sape lagi nak femeskan nama sekolah kalau bukan kite.. iye tak? hikhik tapi aku rasa bersalah sebab haritu aku banyak gagal dalam final exam. Terlebih honeymoon mungkin, banyak sangat aktiviti luar kelas yang saya perlu hadiri hahahaha. Tapi tahun depan aku harap sangat dapat pergi kem luar sekolah. Nak rasa adventurous sikit. Aku tak pernah buat night walk, masak apa yg ada. Classmates2 sume dok cite pungpangpungpang, nak gak rasa huu. Walaupun penakut tahap gaban, aku tetap nak try.

Cakap pasal penakut. Malam tu aku duduk dengan mama dekat ruangtamu. Aku tengah wechat dengan adik (saya ade adik angkat, nama dia iwan hehe. Mama pun dah tau saya ade adik angkat yeay) Mama pulak tengok berita TV3. Lepastu aku pun pegi bermanja dengan mama suruh goreng ubi kentang hihi. Time tengah gelak etc, tetibe aku dengar ada orang bagi salam. Mama tak dengar.. Ha haha. Tapi nasib baik, takde pape jadi Alhamdulillah. Takot jugak.. sebelum ni lagi seram aku dengar budak kecik gelak. Terus tutup satu badan dengan selimut. Nasib baik ade zaty kat sebelah, alhamdulillah.

Aku ni penakut sangat sebabtu pegi tandas sekolah time-time siang pun suruh orang temankan. Nak nak wadah haha. Selalu dia pastu Pika je jadi mangsa teman aku gi tandas. Thankyou ilapyou muah. Kekadang nak solat sensorang kat surau/dlam bilik pun suruh teman. Tu sebab aku nak fight balik (ceh). Over sangat ketakutan aku ni heh. Tapi lately ni, aku dah mindset yang mane aku pegi, Allah ade. Alhamdlillah tak takot sangat. Kwan-kawan, ingat tau yang Allah selalu ada dengan kita anytime, everywhere insyalllah! ^^

Tahun depan aku dah form5 dah lepastu habis sekolah hoho best. Kak Khadyjah Fhatyah kate dlam blog dia, time form 5 ambik gambar banyak-banyak sebab nanti jarang jumpa. So aku telah berusaha memujuk mama suruh belikan Instax mini 8 camera!

i know right! comey sangat. Kalau warna pink/baby blue mesti comey!!
(I stole this picture at google heh i'm sorry!)

 5 SARJANA FIGHTING!!

-------------------------------------------------------------------------------

XOXO <3

No comments:

Post a Comment